Information om din vistelse
Kontakt
Email: booking@waterfrontcabins.se
Telefon: +46(0)31 12 21 93
Vid fara ring SOS Alarm: 112
Reception öppettider: Öppet 24/7
Akuta fel
Jour: +46(0)31 331 51 21
OBS! Akuta fel ska ringas in dygnet runt.
Anlita inte i onödan jourhjälp om åtgärden kan vänta.
Du får själv betala om du anlitar jourtjänst för fel som inte bedöms som akut risk.
OBS! Har du tappat, glömt, låst inne din mobil eller på annat sätt varit orsak till att den mobila nyckeln inte kunnat användas så utgår en kostnad som debiteras dig.
Exempel på akuta fel
-
Stopp i avlopp med stigande vatten. Vattnet rinner inte ner i avlopp och risk finns för vattenskada eller personskada.
-
Helt strömlöst rum eller skada på elledning. Risk finns för personskada.
-
Krossad glasruta. Risk för personskada eller inbrott.
-
Skada på fast egendom som innebär risk för personskada eller inbrott.
-
Vatten strömmar från t.ex ledning.
-
Kyl, frys eller spis är helt ur funktion.
Närmaste affär
Vår 24/7 butik i området.
Närmaste matbutik är Willys Hemma, Kvilletorget 3, 417 04 Göteborg.
Allmän info
Kommunikation
Buss från Centralstationen/Till Waterfront Cabins: Buss nummer 16 från hållplats Nordstan läge B. Resan tar bara 3 minuter. Kliv av vid busshållplats Frihamnsporten, som ligger ca 400 meter från vårt område.
Gratis båt: Älvsnabben är gratis att åka med och åker mellan hållplatserna Stenpiren och Lindholmspiren måndag till fredag. Båtarna Älveli och Älvfrida avgår var 8 minut mellan kl. 07:00 och 16:00. Resan över Göta älv tar endast 6 minuter.
Taxi: Med Bolt eller Uber kan du lätt ta dig från oss till centrala delarna av Göteborg.
Parkering: Det finns även en stor parkering vid infarten som ägs av Göteborgs stad, avgiften är 300 kronor per dygn.
Hur går det till vid incheckning?
Du checkas automatiskt in av Waterfront Cabins vid angiven incheckningstid på incheckningsdagen (incheckningstid finns angivet på bokningsbekräftelsen). Det går utmärkt att komma senare, säkerställ bara att ni har mottagit den mobila nyckeln och att ni vet var er studio ligger. Nyckeln fungerar från incheckningstiden så att ni kan gå in i er studio när som helst efter detta.
Mobilnyckeln skickas till din mobil i samband med incheckningen och är giltig fr.o.m. den tiden.
Hur bokar jag frukost?
Vi samarbetar med ett lokalt Café som levererar frukostpåsar till oss från 07.00.
Ni bokar smidigt er frukostpåse genom att maila, ringa eller besöka receptionen.
Mail: booking@waterfrontcabins.se
Telefon:+46- 31 12 21 93.
Övrig service / Dygnet runt reception
Reception. Vår reception är bemannad dygnet runt. Du finner oss på gården vid kv 5, 6/7.
Det finns möjlighet att hyra eller köpa ett lakan- och handduksset för alla typer av vistelser.
Matbutik öppen 24/7
Matbutik finner du vid entreén till området. Butiken är öppen 24/7. Här finner du allt från mat till snacks.
Mobilnyckel
För att kunna ta emot nyckeln behöver du ladda ner appen Waterfront Cabins (du hittar den där du laddar ner appar). Se till att registrera samma telefonnummer i appen som du angav vid bokningen. Appen är kompatibel med både IOS och Android.
Observera att 2 nycklar ingår i din bokning, en extra avgift på 350 kr gäller för eventuellt ytterligare nycklar/utbyte av nycklar.
Får jag ha besökare eller gäster i min studio
Dina vänner och familj är välkomna att besöka dig när du bor hos oss fram till 20.00. Observera dock att endast gäster som står med på bokningen får övernatta.
Rökning
Det är ej tillåtet att röka i ditt rum eller på ev. balkong/terrass.
Hur checkar jag ut?
Ni checkas automatiskt ut klockan 11.00 på avresedagen. För allas trivsel, starta gärna igång diskmaskinen vid eventuell disk och lämna eventuella nyckelkort på ert köksbord innan ni lämnar er studio. Om ni har några frågor är ni välkomna till vår reception som är bemannad 24/7.
Hur ändrar eller avbokar jag mitt rum?
Mejla till booking@waterfrontcabins.se om er bokning är gjord direkt via oss, speciella bokningsvillkor kan förekomma.
WiFi-instruktioner
Kvarter 1: Anslut mot din studios wifi först. Öppna en webbläsare (ex. google chrome, safari mm), ange inloggningsuppgifterna som finns på insidan av din ytterdörr.
Kvarter 8:
Ni finner er kod på skåpet utanför badrummet.
Övriga kvarter: Inloggningsuppgifter och routernamn finns på routerns baksida alt vid er ytterdörr.
Felanmälan
Du gör felanmälan genom att scanna in din QR kod på insidan av din ytterdörr. Du finner även länk till felanmälan i din Waterfront Cabins app.
Hur betalar jag och/eller byter betalkort?
Guide till hur du registrerar ett betalkort i din bokning. Du kan själv ändra betalkort på ditt cWallet konto.