Frågor och svar
Här har vi samlat de vanligaste frågorna om våra boenden, bokningar och tjänster. Oavsett om du undrar över incheckningstider, faciliteter eller hur du förlänger din vistelse, hittar du svaren här. Hittar du inte det du söker? Hör gärna av dig så hjälper vi dig!

Buss från Centralstationen/Till Waterfront Cabins: Buss nummer 16 från hållplats Nordstan läge B. Resan tar bara 3 minuter. Kliv av vid busshållplats Frihamnsporten, som ligger ca 400 meter från vårt område.
Gratis båt: Älvsnabben är gratis att åka med och åker mellan hållplatserna Stenpiren och Lindholmspiren måndag till fredag. Båtarna Älveli och Älvfrida avgår var 8 minut mellan kl. 07:00 och 16:00. Resan över Göta älv tar endast 6 minuter.
Taxi: Med Bolt eller Uber kan du lätt ta dig från oss till centrala delarna av Göteborg.
Parkering: Det finns även en stor parkering vid infarten som ägs av Göteborgs stad, avgiften är 300 kronor per dygn.
Vi samarbetar med ett lokalt Café som levererar frukostpåsar till oss från 07.00.
Ni bokar smidigt er frukostpåse genom att maila, ringa eller besöka receptionen.
Mail: booking@waterfrontcabins.se
Telefon:+46- 31 12 21 93.
Reception. Vår reception är bemannad dygnet runt. Du finner oss på gården vid kv 5, 6/7.
Det finns möjlighet att hyra eller köpa ett lakan- och handduksset för alla typer av vistelser.
Matbutik finner du vid entreén till området. Butiken är öppen 24/7. Här finner du allt från mat till snacks.
För att kunna ta emot nyckeln behöver du ladda ner appen Waterfront Cabins (du hittar den där du laddar ner appar). Se till att registrera samma telefonnummer i appen som du angav vid bokningen. Appen är kompatibel med både IOS och Android.
Observera att 2 nycklar ingår i din bokning, en extra avgift på 350 kr gäller för eventuellt ytterligare nycklar/utbyte av nycklar.
Dina vänner och familj är välkomna att besöka dig när du bor hos oss fram till 20.00. Om du ska ha en övernattande gäst är du välkommen att kontakta bokningsavdelningen: booking@waterfrontcabins.se
Det är ej tillåtet att röka i ditt rum eller på ev. balkong/terrass.
Ni checkas automatiskt ut klockan 11.00 på avresedagen. För allas trivsel, starta gärna igång diskmaskinen vid eventuell disk och lämna eventuella nyckelkort på ert köksbord innan ni lämnar er studio. Om ni har några frågor är ni välkomna till vår reception som är bemannad 24/7.
Mejla till booking@waterfrontcabins.se om er bokning är gjord direkt via oss, speciella bokningsvillkor kan förekomma.
Kvarter 1: Anslut mot din studios wifi först. Öppna en webbläsare (ex. google chrome, safari mm), ange inloggningsuppgifterna som finns på insidan av din ytterdörr.
Kvarter 8:
Ni finner er kod på skåpet utanför badrummet.
Övriga kvarter: Inloggningsuppgifter och routernamn finns på routerns baksida alt vid er ytterdörr.
Mejla till booking@waterfrontcabins.se om er bokning är gjord direkt via oss, speciella bokningsvillkor kan förekomma.
Du gör felanmälan genom att scanna in din QR kod på insidan av din ytterdörr. Du finner även länk till felanmälan i din Waterfront Cabins app.
Området är trygghetsbevakat dygnet runt med kameror, för att ge dig och övriga gäster den bästa möjliga upplevelsen på piren.
Guide till hur du registrerar ett betalkort i din bokning. Du kan själv ändra betalkort på ditt cWallet konto.
vi finns här för dig
Vill du hellre prata direkt med oss?
Vi finns här för att hjälpa dig! Hör gärna av dig via telefon eller e-post, så ser vi till att besvara dina frågor och hjälpa dig på bästa sätt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Email: booking@waterfrontcabins.se
Telefon: +46(0)31 12 21 93
Vid fara ring SOS Alarm: 112
Reception öppettider: Öppet 24/7